.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
هاشمی: مردم گرفتارند، عده‌ای دلخوش آمارند!

هاشمی رفسنجانی گفت: هدفمندی یارانه باید منجر به رشد اقتصاد می‌شد، نه سرازیر کردن مبلغی ناچیز به حساب مردم و در مقابل ایجاد تورم سرسام‌آور و کاهش شدید پول ملی.

به گزارش خبرآنلاين، رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در ديدار جمعي از مديران صنايع غذايي كشور، گفت: اميد اين بود كه در سال «حمايت از كار، توليد ملي و سرمايه ايراني»، وضع توليد، صنعت و كشاورزي كشور در مسير پيشرفت تقويت گردد، اما درگير شدن در قدرت‌طلبي‌ها و فعاليت‌هاي جناحي و باندي اين فرصت طلايي را از ما گرفت.

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني دغدغه‌ها و مطالبات توليدگران و كارآفرينان كشور را به‌حق و جدّي عنوان كرد و گفت: وضع نامطلوب اقتصادي كنوني و درد و رنج صنايع توليدي و كشاورزي نتيجه تحريم‌ها، سوءمديريت‌ها و بي‌تدبيري‌هاست و لازم است اقتصاد و توليد كشور هر چه زودتر سامان يابد.

گزيده سخنان وي را در ادامه بخوانيد:

·         متوليان اقتصاد كشور راه را گم و به روزمرگي افتاده‌اند. براي كشوري چون ايران اسلامي با امكانات خدادادي فراوان، منابع انساني غني و ارزشمند و مديران لايق و باتجربه، روزمرگي اقتصادي و فعاليت جزيره‌اي سمّ مهلك و نتيجه‌اش وابستگي هر چه بيشتر به واردات مصنوعات خارجي است.

·          خواست عمومي و رهبري معظم انقلاب از تدوين و ابلاغ اين اسناد بالادستي مهم همچون سند چشم‌انداز 20 ساله، برنامه چهارم و اصلاح صدر اصل 44 قانون اساسي ايجاد تحول و انقلاب اقتصادي در كشور بود، اما بي‌تدبيري‌ها، عدم استفاده از مديران لايق و متخصصان فن، موجب روزمرگي و افزايش وابستگي كشور به محصولات خارجي شده است.

·         {با اشاره به آمارهاي خلاف واقع كه از توليد و اقتصاد كشور ارائه مي‌گردد} مردم به وضوح چند برابر شدن قيمت‌ها و كاهش ارزش پول ملي به يك‌سوم را با گوشت و پوست خود لمس مي‌كنند، اما عده‌اي هنوز به آمار و ارقام تخيلي خود دلخوش هستند.

·         هدفمندي يارانه‌ها نياز اساسي اقتصاد كشور است اما اجراي مرحله اول اين طرح سرنوشت‌ساز دچار انحراف شد. نتيجه هدفمندي يارانه مي‌بايست تقويت توليد و رشد اقتصاد و كشاورزي كشور مي‌شد و نه سرازير كردن مبلغي ناچيز به حساب مردم و در مقابل ايجاد تورم سرسام‌آور و كاهش شديد پول ملي.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

علي 1 اسفند 1391
بايد سردار سازندگي بياد تا تمام مشكلات حل شود من نميدونم چرا مردم متوجه حرفهاي حاج آقا نميشن

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.082 seconds.